18 Nisan 2008 Cuma

[Daughters_of_Ataturk] AKP'li milletvekilleri Kamer Genç'i dövmeye kalkıştı (TEKRAR)

Meclis'te bir grup AKP milletvekili, Tunceli Bağımsız Milletvekili Kamer Genç'i dövmeye kalkıştı


 
'Tayyip'le TV'ye çıkalım, ona ders veririm'
18 Nisan 2008
ANKA
Tunceli Bağımsız Milletvekili Kamer Genç'in TBMM Genel Kurulu'nda iktidar partisi AKP'nin milletvekilleri tarafından Genel Kurul'da tartaklanması neden olan konuşma Meclis tutanaklarına aynen geçti.

Kamer Genç'in SSGSS yasa tasarısı görüşmeleri sürerken son madde üzerinde söz alarak AKP'ye ağır eleştirilerde bulundu. Ağırlıklı olarak Hükümetin Katar'a ilgisini eleştiren Genç'e sık sık iktidar sıralarından laf atıldı. Sözlü sataşmalarla Genel Kurulda tansiyon da giderek yükseldi. Genç'in AKP'li milletvekillerinin sözlü sataşmalarına yanıt verirken, "Benim muhatabım Tayyip, ben Tayyip'i istiyorum, Tayyip'i! Tayyip gelsin, benim karşımda? Ben Tayyip'le televizyonlara çıkayım, ben ona gerekli dersi her yerde veririm" sözleriyle doruk noktasına çıktı. AKP'li Mehmet Emin Tutan'ın, Genç'e "Yazık sana yazık! Senin işin gücün provokatörlük" demesiyle, AKP'lilerin Genç'in üzerine yürümesi bir oldu. Oturumu yöneten Başkanvekili Güldal Mumcu'nun tüm uyarılarına karşın oturumdaki gerginlik yatışmadı. Mumcu bunun üzerine birleşime ara verdi. AKP'liler, Genç'in kürsüden ayrılmasından sonra üzerine yürüdü. Kamer Genç'in AKP'li milletvekillerinden tekme tokatlı dayaktan CHP'li milletvekillerinin etrafını sararak koruması kurtardı.

Tunceli Bağımsız Milletvekili Kamer Genç ile iktidar partisi AKP milletvekilleri arasında yaşanan gerginlik tutanaklara şöyle geçti :

SENDEN ÇOK KONUŞAN VAR MI?

Kamer Genç - Şimdi, bakın, şu Meclis Başkanlık Divanı maalesef bizim burada konuşma hakkımızı elimizden almak için her türlü tertibin içinde.

AKP'li Faruk Koca - Senden çok konuşan var mı?

Kamer Genç - Şimdi, orada? Ben şimdi burada olmasaydım, "Bu tasarı üzerinde söz isteyen yok" denilecekti, maddelere geçilmesi oylanacaktı. Bunun doğrusunu konuşalım.

Şimdi, böyle bir başkanlık divanı ve böyle bir davranış biçimi olmaz. (?) Şimdi, AKP bizim konuşmamızdan nedense çok büyük rahatsızlık duyuyor. E, tabii ki rahatsızlık duyacaksınız.

AKP'li Mehmet Nil Hıdır : - Millet sana geveze diyor, geveze!

Kamer Genç - Çünkü siz bu memleketi en büyük hile, en büyük gayrimeşru yollarla idare ediyorsunuz. Burada kendi Grup Başkan Vekiliniz diyor ki, "Yahu, bildiğiniz suistimalleri söyleyin." E, ben bin tane, yüz tane suistimal söyledim.

AKP'li Lütfi Çırakoğlu : - Yalan söyleme, yalan söyleme!

Kamer Genç (Devamla) - Yani, şimdi, siz? Bu suistimaller nasıl ortaya çıkarılacak? Ben size diyorum ki, şu olayda suistimal var. Sizin Maliye Bakanının oğlunun çalıştığı firmaya?

AKP 'li Mehmet Nil Hıdır - At, at, daha at!

BU GICIKLIK YAPMAK İÇİN Mİ BURAYA GELİYOR

AKP'li Mustafa Cumhur - Katar'a gel, Katar'a.

Kamer Genç: Daha geleceğim, daha gıcık alacaksınız, siz onu? Durun.

AKP'li Mustafa Cumhur - Sayın Başkan, bu gıcıklık yapmak için mi buraya geliyor?

KAMER GENÇ (Devamla) - Kütahya Şeker Fabrikasında, Kütahya Şeker Fabrikasını alan sizin milletvekili 2003 yılında bu fabrikayı satın aldıktan bir sene sonra tapuda bir tahrifat yaparak 112 dönüm araziyi kendi üzerine geçirdi mi geçirmedi mi? Ayrıca tapu kayıtları ortada.

MEHMET NİL HIDIR (Muğla) - Geçirmedi.

KAMER GENÇ (Devamla) - Geçirmedi diyorsanız, buyurun, gidip inceleyelim.

Ayrıca, bununla ilgili lojmanları üzerine geçirdi mi geçirmedi mi? Gidelim, inceleyelim.

YAŞAR KARAYEL (Kayseri) - Şeker fabrikası nerede, Katar'da mı?

KAMER GENÇ (Devamla) - Ayrıca, Bursa'da kamu kurumuna ait olan 150 dönümü siz imarsız olarak kendi yandaşlarınıza verdiniz, o alan adam 12 milyon dolara aldı, sonra orada yaptığı dükkânlardan ayda 15 milyon dolar alıyor mu almıyor mu?

MEHMET NİL HIDIR (Muğla) - Yok öyle bir şey!

HALİL AYDOĞAN (Afyonkarahisar) - Konuyla ilgili konuş.

MEHMET NİL HIDIR (Muğla) - Yanlış söylüyorsun, yanlış!

Kamer Genç - Yine, şimdi sizin Başkanınız olan Tayyip Erdoğan bu memlekette Başbakan olmadan önce, siyasete atılmadan önce İstanbul'da bir gecekonduda oturuyor muydu? Bugün dünyanın sayılı zenginleri arasında mıdır değil midir? Bu kaynaklar nereden geldi size? (AK Parti sıralarından "Yalan" sesleri, gürültüler)

AKP'li Mehmet Nil Hıdır- Nereden?

Kamer Genç - Bu kaynakları şey ediyorum.

AKP'li Faruk Koca - Yalan, yalan! Yalan!

KATAR NİYE SEVGİLİNİZ OLDU?

Kamer Genç - Şimdi, Katar'la ilgili anlaşmayı imzalıyoruz. Ya, bu Katar niye sizin bu kadar sevgiliniz oldu, ben anlamıyorum.

AKP'li Halil Aydoğan - Sayın Başkan, konuyla ilgili konuşsun.

Kamer Genç - Şimdi, bugünkü gazetelerde yazılıyor, 11 tane Türkiye Cumhuriyeti bakanı Katar'a gitmiş.

AKP'li Halil Aydoğan - Sayın Başkan, konuyla ilgili konuşsun.

Kamer Genç - Allah Allah, bu Katar'da ne var yahu!

AKP'li Mehmet Nil Hıdır - Para var, para?

Kamer Genç (Devamla) - Katar'da ne madenler var? Bu madenleri mi ihraç edeceğiz? (AK Parti sıralarından sıra kapaklarına vurmalar, gürültüler)

AKP'li Halil Aydoğan - Sayın Başkan, müdahale etsenize!

Kamer Genç (Devamla) - Neye müdahale edecek efendim? Burada kendi fikirlerimizi söylüyoruz. Bu Katar'da ne var arkadaşlar? Bu Katar'a giden kişiler, bakanlar, başbakanlar ne hediyeler aldılar?

AKP'li Mehmet Nil Hıdır - Hangi hediyeyi almışlar Katar'dan bakalım?

AKP'li Lütfi Çırakoğlu - Bir defa da doğruyu konuş!

BAŞÖRTÜSÜ İLE MÜCEVERATI ÖRTECEKSİNİZ

Kamer Genç -  Yani, şimdi, başörtüsü yerine herhâlde bundan sonra aldığınız hediyelerdeki mücevheratı örteceksiniz, öyle görünüyor. Abdullah Gül'ün karısının parmağındaki 65 milyarlık yüzüğü örteceği? Yani, başını örteceğine o yüzüğü örtsün. (AK Parti sıralarından gürültüler) Yani, bakın? Şimdi, değerli milletvekilleri, bakın, şu memlekette niye bu Katar'la ilgili? Şimdi, kaç kişi gitti oraya, kaç kişi geldi? Ben diyorum ki, siz burada ne hediyeler aldınız?

AKP'li Halil Aydoğan - Katar'la ilgili konuş, Katar'la?

Kamer Genç - Türkiye Cumhuriyeti devleti eğer bir hukuk devleti ise, bu devleti yöneten insanlar eğer birileriyle özel ilişki kuruyorlarsa, o özel ilişkinin neticesini bir açıklasınlar.

Yani, neden dolayı son zamanlarda Katar'la, Araplarla bu kadar yakın ilişki kurduk? Tamam, Araplar dostlarımız, onlarla ilişkiler kuracağız ama, değerli milletvekilleri, Türkiye Cumhuriyeti devletinin şeffaf bir devlet olması lazım.

AKP'li Halil Aydoğan - Halikarnas'ta ne oldu?

Kamer Genç - Bir hukuk devleti olan bir devlette herkesin her şeyi bilmesi lazım ama her şeyi gizliyorsunuz. Her şeyi gizlediğinize göre, demek ki bunun içinde hesabını vermediğiniz birtakım olaylar var.

AKP'li Halil Aydoğan - Halikarnas'tan bahset, Halikarnas'ta ne oldu?

Kamer Genç - Şimdi, Başkanınız Tayyip Erdoğan çıktı gitti Katar'a, geldi şimdi ortada yok. Nerede ya, dünden beri yok.

AKP'li Mehmet Nil Hıdır - Çok mu lazım nerede olduğu?

Kamer Genç - Bugün bir yerde çıkmış mı çıkmamış mı ben şey etmiyorum. (?) Bu Türkiye sizin yöneteceğiniz bir devlet değil çünkü siz tarafsız bir yönetim göstermiyorsunuz.

AKP'li Halil Aydoğan- Halikarnas'ta ne oldu?
TAYYİP GELSİN TAYYİP

Kamer Genç - Bu, sevgili milletvekilleri, Türkiye Cumhuriyeti devletine yakışmayan bir davranış biçimidir. Eğer siz Türk halkından menfaat bekleyeceğinize, Türk halkının merhametine ve şefkatine sığınacağınıza gidip de Avrupa'nın, Amerika'nın merhamet ve şefkatine sığınmayın. Çünkü Avrupa ve Amerika'nın şefkati size yarar getirmez, size felaket getirir.

Başkan- Lütfen sözlerinizi tamamlayınız.

AKP'li Halil Aydoğan - Halikarnas'ta ne oldu?

Kamer Genç - Halikarnas'a geliyorsan, sen gelip? (AK Parti sıralarından gürültüler)

AKP'li Mustafa Elitaş - Sayın Başkan, konuyla ilgili olmayan şeyler söylüyor. (AK Parti sıralarından gürültüler)

Başkan - Sayın Genç, lütfen sözünüzü bağlayınız ve teşekkür ediniz.

Kamer Genç - Sayın Başkan, şimdi bakın, o kadar zavallıca bana laflar atıyorlar ki?

Şimdi, bu kişiye bir görev vermişler, demişler ki: "Kamer Genç kürsüye çıkınca sen git ona laf at." Yahu, senin gibi kaç kişiyi Kamer Genç burada silmiş! Sen benim muhatabım olmayacaksın, Tayyip gelsin, benim karşımda konuşsun. (AK Parti sıralarından gürültüler) Tamam mı, benim muhatabım Tayyip, ben Tayyip'i istiyorum, Tayyip'i! Tayyip gelsin, benim karşımda? Ben Tayyip'le televizyonlara çıkayım, ben ona gerekli dersi her yerde veririm. (AK Parti sıralarından gürültüler) (?) Şimdi, kaç gündür niye ortada yoktur? Her gün uçaklara biniyor, dünyayı geziyor. (?) Türkiye Cumhuriyeti Devleti böyle mi idare edilir? Gelsin şu Meclise, bizim düşüncelerimizi anlasın. (AK Parti sıralarından gürültüler)

SENİN İŞİN GÜCÜN PROVOKATÖRLÜK

BAŞKAN - Sayın Genç, lütfen sözlerinizi bitiriniz.

AKP'li Murat Yıldırım - Hâlâ konuşuyor. Haddini bil!

Kamer Genç - Bakın, bu kadar sinirlenmenize gerek yok.  Ben burada size nasihat ediyorum, size bir büyüğün vermesi gereken bilgileri veriyorum ama siz bunları anlamayacak? (AK Parti sıralarından sıra kapaklarına vurmalar)

AKP'li Mehmet Emin Tutan - Yazık sana yazık! Senin işin gücün provokatörlük?

Başkan - Sayın milletvekilleri, lütfen sakin olunuz. Sayın milletvekilleri...

(Trabzon Milletvekili Mustafa Cumur ayağa kalkarak Tunceli Milletvekili Kamer Genç'in bulunduğu sıralara yöneldi.)

(AK Parti ve CHP sıralarından bir grup milletvekili ayağa kalktı)

BAŞKAN - Sayın milletvekilleri, lütfen sakin olup, yerlerinize oturur musunuz.

Sayın milletvekilleri, birleşime on dakika ara veriyorum.
 
 


Yahoo! kullaniyor musunuz?
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma Yahoo! Posta'da
http://tr.mail.yahoo.com
__._,_.___

Sema Karaoglu, Founder               Meltem Birkegren, Director
www.DofA.org
www.wearetheturks.org

Daughters of Atat�rk is proud to promote Turkish Heritage across the globe. Mustafa Kemal Atat�rk shaped the legacy we proudly inherited.
His integrity and dynamism and vision constantly inspires us. We are thankful to him for walking the untrodden path, achieving the unimaginable dream, living the eternal vision. We are the Turks, we are the future of Turkey.




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Hiç yorum yok: