24 Mart 2008 Pazartesi

[Daughters_of_Ataturk] Gözaltýndan sonraki ilk yazý

Gözaltýndan sonraki ilk yazý
Ergenekon soruþturmasý kapsamýnda 45 saat gözaltýnda tutulan Ýlhan Selçuk'un köþesindeki ilk yazýsý... Týklayýn...

Biz mi, Ben mi?..

Tümceyi sanýrým Marquez' in bir romanýnda okumuþtum...

Nasýldý?..

"Huanito o gün öðleden sonra yaþayacaðý olayý, yýllar sonra idam mangasýnýn karþýsýnda kurþuna dizilirken anýmsayacaktý ... "

Kim bilir, belki böyle bir tümce yoktur da ben uydurmuþumdur veya deðiþtirmiþimdir; bilemiyorum...

Ama hayat uzayýnca ve zamanlarla anýlar iç içe geçerek karýþmaya baþlayýnca, düþünmenin dayanýlmaz çekimi de yoðunlaþýyor...

Bu nedenle Emniyet'te, bir ara, nezarethaneye indirilince, Ziverbey Köþkü'nde kaldýðým hücreyi anýmsadým; 70'li yýllarda, güncelin daðdaðasýný sineye çekerken, 21'inci yüzyýl Türkiyesi'nde böylesine ilginç bir olayý yaþayacaðýmý düþünebilir miydim?..

*


Aþaðý yukarý bir yýlý aþkýn bir süreden beri tatil yapmadým, bu kez Ýstanbul Emniyet Müdürlüðü Terör Þubesi'ne misafir edilip de olayýn sonunda salýverilince arkadaþlara dedim ki:

- Hiç olmazsa birkaç gün dinlenceye çýkayým...

- Peki... dediler.

Ama, sonra düþündüm ki okurlar baþýmdan geçeni merak ederler, sýcaðý sýcaðýna anlatayým, eðlenceli de olabilir...

Ve aklýma bir soru geldi:

- Peki, kendimden nasýl söz açacaktým?..

Bu konuda þu yaþýma dek bir karar verebilmiþ deðilim. Kimi yazar kendinden bahsederken 'ben' der, kimi yazar 'biz' diye yazar...

Hangisi yakýþýk alýr?..

*


"Biz, gittik, gördük" diye yazanlar, alçakgönüllülük yaptýklarýný sanýrlar; çünkü 'ben ve benlik' geride kalýr...

Oysa krallar, sultanlar, padiþahlar, imparatorlar da "Biz" diye konuþurlar...

Çünkü "Biz" derken bir kral ya da þah, yalnýz kendisini deðil, devleti ve tebaasýný da vurgulamýþ olur...

'Ben' demek ise biraz da 'ben' i önemseyip öne çýkardýðýndan, kendine önem vermek olmaz mý?..

Ben bugüne dek kimi zaman 'ben' kimi zaman 'biz' diye yazarak durumu idare ettim.

Peki, bu kez kýsa süren bir Emniyet-Savcýlýk macerasýný anlatýrken hangisini kullanacaktým?..

*


Polisler benim evimi mi aramýþlardý?..

Bizim evimizi mi?..

Emniyet'e ben mi götürülmüþtüm?..

Biz mi?..

Benim ifadem mi alýnmýþtý?..

Bizim ifademiz mi?..

Savcýlýkta ben mi sorguya çekilmiþtim?..

Biz mi sorguya çekilmiþtik?..

Ýfade ve sorgu tutanaklarýndaki sýfatýyla ben mi " þüpheli " idim?..

Biz mi " þüpheli " idik?..

Sonra düþündüm:

Çok þükür ben ben deðildim..

Biz bizdik...

*


Ancak biz, biz olabilirsek, Gazi Mustafa Kemal Atatürk' ün aydýnlanmýþ ve baðýmsýz Türkiyesi'nde yaþayabiliriz...

Dün - bugün - yarýn üçlemesindeki zamanlama, kimi zaman geçmiþle geleceði birleþtiren bilincin ýþýðýnda aydýnlanýr; kimi zaman körbilincin karanlýðýnda yitikleþir...

Aydýnlýðýn tarihsel zamanlamasýnda benliðini ýþýtan bizleriz biz...

Evet, yarýn öbür gün, bendeki bizden biraz söz açacaðým...

Eðer izin verirseniz bizdeki beni de bir yazar olarak gözetmek istiyorum..."

Ýlhan Selçuk / Cumhuriyet
__._,_.___

Sema Karaoglu, Founder               Meltem Birkegren, Director
www.DofA.org
www.wearetheturks.org

Daughters of Atatürk is proud to promote Turkish Heritage across the globe. Mustafa Kemal Atatürk shaped the legacy we proudly inherited.
His integrity and dynamism and vision constantly inspires us. We are thankful to him for walking the untrodden path, achieving the unimaginable dream, living the eternal vision. We are the Turks, we are the future of Turkey.




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Hiç yorum yok: